Vigtig information til vores AniPlan-kunder:

Vi oplever i øjeblikket en fejl i faktureringen af AniPlan-aftaler. Læs mere her

Direkte refusion

Når dyrehospitalet eller dyreklinikken afregner omkostningerne for en forsikret skade direkte med forsikringsselskabet, kaldes det direkte refusion. Ved direkte refusion betaler man som ejer kun en fast eller variabel selvrisiko, samt øvrige omkostninger, som ikke indbefattes i forsikringen, direkte til dyrehospitalet.

Nogle forsikringsselskaber tilbyder direkte skadesrefusion, hvilket som regel kun kan lade sig gøre indenfor forsikringsselskabets åbningstider.

Hvis det bliver aktuelt med en direkte refusion, sendes regningen direkte til forsikringsselskabet. Alle direkte refusioner sker via fax, telefon eller e-post til forsikringsselskabet, som gennemser bilagene. Derefter meddeler de dyrehospitalet/dyreklinikken, hvor stor del af omkostningerne de dækker.

Forsikringsselskabet har ret til at nægte en direkte refusion. I sådanne tilfælde skal ejeren af dyret betale hele beløbet for besøget. Kvitteringen sendes derefter ind til ejerens forsikringsselskab, med henblik på en almindelig skadesregulering.

En forudsætning for direkte refusion er, at forsikringen er betalt. Er præmien ikke betalt, kan præmieskylden som regel fratrækkes forsikringserstatningen.

Contact a veterinarian

Error

An error has occurred. This application may no longer respond until reloaded.